DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY Nr /2003-10-21 z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Roku Edukacji poprzez Sport 2004 PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ, uwzględniając Traktat Ustanawiający Wspólnotę Europejską, a w szczególności jego art. 149, uwzględniając: propozycję Komisji, opinię Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego oraz opinię Komitetu Regionów, działając zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu, a także mając na uwadze, co następuje:
- Regularne ćwiczenia fizyczne wzmacniają zdrowie psychiczne i fizyczne i mogą mieć korzystny wpływ na proces uczenia się;
- Edukacja młodych sportowców nie powinna doznawać uszczerbku z powodu ich zaangażowania w sport wyczynowy;
- Edukacja poprzez sport powinna pomagać w kształtowaniu własnej tożsamości i rozwoju dziewcząt i chłopców;
W związku z powyższym proponuję 1 godzinne zajęcia rekreacyjno – sportowe w ramach obchodów „Pierwszego Dnia Wiosny”.
PROGRAM ZAJĘĆ REKREACYJNO – SPORTOWYCH NA „PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY”
Cel zajęć: Celem organizowania „zajęć rekreacyjno – sportowych” jest popularyzacja zdrowego trybu życia, oraz czynnego wypoczynku wśród uczniów Szkoły Podstawowej w Kalinowie.
Uczestnicy: W imprezie uczestniczyć mogą wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej w Kalinowie z każdej klasy reprezentacja 6-osobowa (3 dziewczęta i 3 chłopców).
Organizatorzy: Głównym organizatorem imprezy jest Andrzej Pieńczykowski – nauczyciel wychowania fizycznego oraz wychowawcy klas.
Pomoce potrzebne do realizacji zadań:
- kocyk, 2 stopery, piłeczka do tenisa stołowego, kartonik (bramka), 2 skakanki, 3 kartki papieru, pojemnik (czysty kosz),
- „dobry humor”,
- stosowanie zasady „fair play”.
Zadania:
Sala nr 8 (skakanka)
- Uczeń wykonuje skoki przez skakankę dowolnym sposobem do przodu.
- Próbę można powtórzyć jeśli błąd nastąpił przed piątym skokiem.
- Wynik – ilość skoków całej drużyny.
- Koordynator – Łukasz Podgórski
Sala nr 25 (stoper lub zegarek z sekundnikiem)
- Przygotować 5 ławek i do nich 10 krzeseł na podłodze.
- Uczeń przed próbą stoi w dowolnym miejscu.
- Na sygnał głosowy uczeń ustawia krzesła na ławce (nogami do góry) w ciągu 10 sekund (stop) – tylko jedna próba.
- Wynik – suma ilości ustawionych krzeseł przez całą drużynę.
- Koordynator – Przemysław Sipowicz
Sala nr 26
- Uczeń wykonuje pełne przysiady.
- Wynik – suma ilości wykonanych przysiadów.
- Koordynator – Weronika Olszyńska
Sala nr 35 (piłeczka, kartonik - bramka)
- Piłeczka leży na brzegu ławki, bramka na drugim.
- Uczeń w pozycji siedzącej dmucha w piłeczkę tak, aby wpadła do bramki – 3 próby.
- Wynik - suma ilości trafień zespołu.
- Koordynator – Katarzyna Stefanowska
Sala nr 32 (3 kartki papieru, czysty pojemnik – kosz)
- Uczeń ugniata 3 kulki papieru i rzuca nimi do kosza (jedna próba).
- Kosz stoi na czwartej ławce od ucznia.
- Wynik – suma ilości trafień całego zespołu.
- Koordynator – Łukasz Rowiński
Sala 34 (stoper, dwie równe ławki )
Uczeń wspierając się na obu ławkach (jedna ręka na jednej, druga na drugiej) unosi nogi i wisi tak długo ile wytrzyma.
Wynik – suma czasów prób całego zespołu.
Koordynator – Michał BarwickiKonkurencja dla wychowawców klas:
- Układanie kostki Rubika (1 ściana w czasie 2 min.).
- Wynik – zliczone – nie zaliczone.
Uczniowie wykonują zadania w poszczególnych salach i otrzymują potwierdzenie wyniku od koordynatora (sędziego) na specjalnej kartce. Wypełnione kartki z wynikami sprawdzone zostaną przez komisję w składzie: p. A. Pieńczykowski, p. U. Herc – Przekop, p. A. Dolewa. Każda klasa biorąca udział w zajęciach otrzyma pamiątkowy dyplom.
- Karta zaliczeniowa zespołu klasy ...
Klasa NUMER SALI KONKURENCJE
....... 8 – skoki przez skakankę
25 - układanie krzeseł
26 - przysiady
35-dmuchanie piłeczki
32 – rzut do celu
22-wspieranie na rękach
Układanie kostki Rubika - wychowawca
Wynik zespołu
Podpis sędziego
Opracował:
mgr Andrzej Pieńczykowski